POLITYKA ŚWIADCZENIA USŁUG ZAUFANIA TALENTPOINT

POLITYKA ŚWIADCZENIA USŁUG ZAUFANIA TALENTPOINT  

Wersja: 1

Data wydania: 23 września 2025 r.  

Data wejścia w życie: 23 września 2025 r.

§ 1.

Postanowienia ogólne

1. Niniejsza polityka („Polityka”) określa zasady i warunki świadczenia Usług zaufania dostępnych ramach systemu TalentPoint („System”).  

2. Polityka jest polityką świadczenia usług, o której mowa w art. 19 ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.

3. Usługi zaufania opisane w Polityce świadczy TalentPoint spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (adres siedziby: ul. Taśmowa 7, 02-677 Warszawa), wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000458891, NIP: 5361913552, o kapitale zakładowym w wysokości 105.000,00 zł (sto pięć tysięcy złotych) („Dostawca”).

4. Polityka stanowi integralną część umowy świadczenia Usługi TalentPoint („Umowa”), na podstawie której Dostawca świadczy na rzecz Klienta również Usługi zaufania.  

§ 2.

Definicje

1. Użyte w Polityce terminy pisane wielką literą mają następujące znaczenie:

Dokument – nośnik informacji umożliwiający zapoznanie się z jej treścią, mający postać pliku elektronicznego;

Klient – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, na rzecz której Dostawca świadczy Usługi zaufania na podstawie Umowy oraz Polityki;

Podpis elektroniczny – podpis elektroniczny w rozumieniu art. 3 pkt 10 Rozporządzenia 910/2014, niebędący kwalifikowanym ani zaawansowanym podpisem elektronicznym;

Podpis TalentPoint – Podpis elektroniczny składany przez Użytkownika pod Dokumentem przy wykorzystaniu Systemu;

Rozporządzenie 910/2014 – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylające dyrektywę 1999/93/WE;

Usługa obsługi elektronicznego podpisywania Dokumentów – Usługa zaufania polegająca na umożliwieniu Użytkownikowi udostępnienia Dokumentu innemu Użytkownikowi;

Usługa składania podpisu TalentPoint – Usługa zaufania polegająca na umożliwieniu Użytkownikowi złożenia Podpisu TalentPoint pod Dokumentem;

Usługa zaufania – usługa zaufania w rozumieniu art. 3 pkt 16 Rozporządzenia 910/2014, niebędąca kwalifikowaną usługą zaufania;

Użytkownik – osoba fizyczna upoważniona przez Klienta do korzystania z Systemu w ramach organizacji Klienta, będąca w szczególności pracownikiem Klienta albo osobą świadczącą na rzecz Klienta usługi na podstawie umowy cywilnoprawnej. Użytkownikiem jest także osoba fizyczna uprawniona do reprezentowania Klienta (tym członek zarządu, prokurent lub pełnomocnik), przy czym działania i zaniechania takiego Użytkownika uważa się w razie wątpliwości za działania i zaniechania Klienta.

Użyte w Polityce terminy pisane wielką literą, które nie zostały zdefiniowane w ust. 1 powyżej, mają znaczenie nadane im w treści Polityki.  

§ 3.

Wymagania techniczne i zabezpieczenia

Korzystanie z Usług zaufania wymaga łącznego spełnienia przez Użytkownika następujących wymagań:

posiadanie połączenia z siecią Internet;

posiadanie urządzeń umożliwiających korzystanie z sieci Internet;

korzystanie z przeglądarki internetowej;

posiadanie aktywnego konta w Systemie.

Dostawca informuje, że w celu zapewnienia bezpieczeństwa świadczonych Usług zaufania, stosuje następujące środki:

certyfikaty SSL;

szyfrowanie baz danych przy użyciu TDE (AES 256);

regularne tworzenie kopii zapasowych wszystkich danych;  

wdrożenie i testowanie procedur przywracania danych w przypadku awarii;

regularne przeprowadzanie testów bezpieczeństwa;

przechowywanie danych w infrastrukturze posiadającej odpowiednie normy oraz certyfikaty bezpieczeństwa (ISO 27001, ISO 22301, ISO 27018 oraz CSA STAR);

stałe monitorowanie infrastruktury służącej do przechowywania danych.

Dostawca informuje, a Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną za pomocą sieci Internet (w tym z Usług zaufania) wiąże się z ryzykiem, obejmującym w szczególności ryzyko przeniknięcia do urządzenia Użytkownika szkodliwego oprogramowania oraz ryzyko uzyskania dostępu do danych przechowywanych w urządzeniu Użytkownika przez osoby nieuprawnione. Z wymienionych względów, Dostawca zaleca Użytkownikowi stosowanie odpowiednich środków bezpieczeństwa, w tym programów antywirusowych, silnych, unikalnych haseł oraz procedury weryfikacji konta dodatkowo zabezpieczają dostęp do Systemu.

§ 4.

Ogólne zasady świadczenia Usług zaufania

Dostawca zobowiązany jest świadczyć Usługi zaufania z zachowaniem należytej staranności oraz zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego.

Dostawca świadczy Usługi zaufania za wynagrodzeniem określonym w Umowie.

Użytkownik nie jest stroną Umowy i może korzystać z Usług zaufania wyłącznie na podstawie upoważnienia udzielonego przez Klienta.

Użytkownik zobowiązany jest korzystać z Usług zaufania zgodnie z ich przeznaczeniem oraz zgodnie z postanowieniami Polityki i przepisami prawa powszechnie obowiązującego.  

Wykorzystywanie Usług zaufania w celu dostarczania, przechowywania lub przesyłania treści o charakterze bezprawnym jest zabronione. Procedurę postępowania w przypadku naruszenia zakazu wskazanego w zdaniu poprzedzającym określa odrębny regulamin.  

Udzielając Użytkownikowi upoważnienia do korzystania z Systemu, Klient zobowiązany jest równocześnie udostępnić Użytkownikowi treść Polityki oraz nałożyć na Użytkownika obowiązek jej przestrzegania.  

Klient ponosi wobec Dostawcy odpowiedzialność za skutki nieprzestrzegania Polityki przez Użytkowników.

§ 5.

Usługa składania Podpisu TalentPoint

W celu złożenia Podpisu TalentPoint pod Dokumentem, Użytkownik powinien wygenerować Dokument za pomocą funkcjonalności Systemu, a następnie użyć przycisku inicjującego proces składania Podpisu TalentPoint pod Dokumentem.  

Opatrzenie Dokumentu Podpisem TalentPoint polega na dodaniu do Dokumentu danych Użytkownika (imienia, nazwiska oraz adresu poczty elektronicznej) w sposób umożliwiający rozpoznanie każdej późniejszej zmiany Dokumentu. Dodatkowo, do Dokumentu dodawana jest również data oraz dokładny czas opatrzenia Dokumentu Podpisem TalentPoint.  

Dokument może zawierać w szczególności oświadczenie woli lub oświadczenie wiedzy Użytkownika.  

Opatrzenie Dokumentu Podpisem TalentPoint jest równoznaczne ze złożeniem przez Użytkownika oświadczenia woli lub oświadczenia wiedzy objętego treścią Dokumentu.

Dostawca nie weryfikuje Dokumentów (w szczególności pod kątem ich poprawności lub zgodności z prawem) oraz nie daje żadnych gwarancji, że opatrzenie danego Dokumentu Podpisem TalentPoint wywoła zamierzony przez Użytkownika skutek (w tym skutek prawny), z wyjątkiem skutków, jakie przepisy prawa powszechnie obowiązującego wiążą z opatrzeniem Dokumentu Podpisem elektronicznym. Obowiązek weryfikacji treści i formy Dokumentu oraz ocena, czy wywoła on zamierzony przez Użytkownika skutek (w tym skutek prawny) spoczywa na Użytkowniku.

W przypadku, gdy Użytkownik przetwarza przy wykorzystaniu Systemu dane osobowe dotyczące osoby innej niż Użytkownik, Użytkownik zobowiązany jest posiadać prawo do przetwarzania tych danych osobowych w ramach Systemu. Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki nieuprawnionego przetwarzania danych osobowych przez Użytkownika.  

§ 6.

1. Usługa obsługi elektronicznego podpisywania Dokumentów

W celu udostępnienia Dokumentu innemu Użytkownikowi, Użytkownik powinien kolejno:

wygenerować Dokument za pomocą funkcjonalności Systemu;

wskazać innego Użytkownika, któremu zostanie udostępniony Dokument;

użyć przycisku inicjującego udostępnienie Dokumentu innemu Użytkownikowi.

Przed udostępnieniem Dokumentu innemu Użytkownikowi, Użytkownik może podpisać go Podpisem TalentPoint.

Po otrzymaniu dostępu do Dokumentu, inny Użytkownik może zapoznać się z nim oraz podpisać go Podpisem TalentPoint.

Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania błędnego adresu poczty elektronicznej innego Użytkownika.  

§ 7.

Odpowiedzialność

Dostawca nie ponosi wobec Klienta oraz Użytkownika odpowiedzialności za:

skutki korzystania z Usług zaufania niezgodnie z ich przeznaczeniem;

skutki podania nieprawdziwych lub niepełnych danych;

treść Dokumentów oraz za ich zgodność z przepisami prawa powszechnie obowiązującego;

skutki wykorzystania Usług zaufania do dokonania czynności prawnej, dla której przepisy prawa powszechnie obowiązującego wymagają zachowania innej formy prawnej, niż forma zapewniana przez Usługi zaufania;

skutki wykorzystania Usług zaufania do dokonania czynności prawnej przez osobę, która nie była uprawniona do jej dokonania;

zobowiązania zaciągane przez Klienta lub Użytkownika przy wykorzystaniu Usług zaufania, w tym za ich wykonanie, niewykonanie lub nienależyte wykonanie przez którąkolwiek ze stron;

skutki uzyskania dostępu do konta Użytkownika przez osobę nieuprawnioną z przyczyn leżących po stronie Użytkownika;

skutki uzyskania dostępu do Dokumentu przez osobę nieuprawnioną z przyczyn leżących po stronie Użytkownika (w szczególności w wyniku udostępnienia takiego Dokumentu osobie nieuprawnionej).

Odpowiedzialność Dostawcy wobec Klienta oraz Użytkownika z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązań wynikających z Polityki ograniczona jest wyłącznie do szkód rzeczywistych wyrządzonych Klientowi lub Użytkownikowi umyślnie lub na skutek rażącego niedbalstwa.  

Odpowiedzialność Dostawcy wobec Klienta w zakresie nieuregulowanym w ust. 1-2 powyżej określa Umowa.  

§ 8.

Postępowanie w przypadku błędów

Zasady postępowania w przypadku stwierdzenia błędów dotyczących Usług zaufania (w tym zasady ich zgłaszania i usuwania) określa Umowa.  

§ 9.

Obowiązywanie i zmiana Polityki

Aktualna wersja Polityki obowiązuje od określonej w niej daty wejścia w życie.

Czas obowiązywania danej wersji Polityki jest nieokreślony, chyba że szczególne postanowienie Polityki stanowi inaczej.

Dostawca jest uprawniony do zmiany Polityki w każdym czasie, w szczególności w przypadku:

konieczności dostosowania Polityki do zmian wprowadzonych w Usługach zaufania lub Systemie;

wprowadzenia nowych Usług zaufania lub zakończenia świadczenia dotychczasowych Usług zaufania;

konieczności dostosowania Polityki do aktualnie obowiązujących przepisów prawa;

konieczności usunięcia błędów, omyłek lub rozbieżności w treści Polityki;

konieczności usunięcia wątpliwości interpretacyjnych co do postanowień Polityki;

konieczności przeciwdziałania nadużywaniu postanowień Polityki.

Dostawca jest zobowiązany do zawiadomienia Klienta o zmianie Polityki nie później niż na 14 (czternaście) dni przed wejściem zmian w życie. Zawiadomienie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym dokonywane jest poprzez:

wysłanie Klientowi zmienionej Polityki za pomocą poczty elektronicznej oraz

udostępnienie zmienionej Polityki na koncie Klienta w Systemie oraz

udostępnienie zmienionej Polityki na stronie internetowej Dostawcy.  

Równocześnie z zawiadomieniem Klienta, Dostawca zawiadamia o zmianie Polityki również Użytkowników. Zawiadomienie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym dokonywane jest poprzez udostępnienie zmienionej Polityki na koncie Użytkownika w Systemie.  

W przypadku, gdy Klient nie zgadza się na zmianę Polityki, może on wypowiedzieć Umowę do czasu wejścia zmiany w życie.  

W przypadku wypowiedzenia Umowy przez Klienta, w okresie wypowiedzenia Dostawca świadczy na jego rzecz Usługi zaufania zgodnie z postanowieniami Polityki w brzmieniu sprzed wprowadzenia zmian.

Brak wypowiedzenia Umowy do czasu wejścia zmiany Polityki w życie jest równoznaczny z zaakceptowaniem zmienionej Polityki przez Klienta.

Sposób wypowiedzenia Umowy oraz okres jej wypowiedzenia określa Umowa.  

§ 10.

Postanowienia końcowe

1. W zakresie nieuregulowanym w Polityce stosuje się postanowienia Umowy oraz stosowne przepisy prawa powszechnie obowiązującego.  

2. W przypadku powstania niedających się usunąć rozbieżności pomiędzy postanowieniami Polityki a postanowieniami Umowy, stosuje się postanowienia Umowy.

3. Aktualna wersja Polityki, data jej wydania oraz data wejścia w życie są wskazane na wstępie Polityki.