REGULAMIN

REGULAMIN KORZYSTANIA Z SYSTEMU TALENTPOINT

 

Wersja: 1.1

Data wydania: 23 września 2025 r.

Data wejścia w życie: 23 września 2025 r.

 

 

§ 1.

Postanowienia ogólne

1.   Niniejszy regulamin („Regulamin”)określa zasady i warunki korzystania z systemu TalentPoint („System”).

2.   Usługi w ramach Systemu świadczy TalentPoint spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (adres siedziby: ul. Taśmowa 7, 02-677 Warszawa), wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000458891, NIP: 5361913552, o kapitale zakładowym w wysokości 105.000,00 zł (sto pięć tysięcy złotych) („Usługodawca”).

3.   Regulamin stanowi integralną część umowy świadczenia Usługi TalentPoint („Umowa”), na podstawie, której Usługodawca świadczy na rzecz Klienta usługi dostępne w ramach Systemu.

 

§ 2.

Definicje

1.   Użyte w Regulaminie terminy pisane wielką literą mają następujące znaczenie:

1)   DSA - rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych);

2)   Klient –osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, na rzecz, której Usługodawca świadczy usługi dostępne w ramach Systemu na podstawie Umowy i Regulaminu;

3)   Treści nielegalne – wszelkie treści (niezależnie od ich postaci):

a)    stanowiące pochwałę popełnienia czynu zabronionego lub nawołujące do popełnienia takiego czynu,

b)   nawołujące do dyskryminacji jakiejkolwiek osoby lub grupy osób, z jakiegokolwiek powodu,

c)    propagujące ideologie totalitarne, w szczególności nazizm, faszyzm lub komunizm,

d)   naruszające dobra osobiste oraz prawa własności intelektualnej (w tym prawa autorskie lub prawa własnościprzemysłowej) przysługujące osobom trzecim,

e)   zawierające tajemnicę przedsiębiorstwa, którą Użytkownik nie ma prawa rozporządzać,

f)     będące treściami erotycznymi lub pornograficznymi,

g)    będące danymi osobowymi dotyczącymi osób innych niż Użytkownik, których Użytkownik nie ma prawa przetwarzać;

4)   Użytkownik – osoba fizyczna upoważniona przez Klienta do korzystania z Systemu w ramach organizacji Klienta, będąca w szczególności pracownikiem Klienta albo osobą świadczącą na rzecz Klienta usługi na podstawie umowy cywilnoprawnej.Użytkownikiem jest także osoba fizyczna uprawniona do reprezentowania Klienta(tym członek zarządu, prokurent lub pełnomocnik), przy czym działania i zaniechania takiego Użytkownika uważa się w razie wątpliwości za działania i zaniechania Klienta.

2.   Użyte w Regulaminie terminy pisane wielką literą, które nie zostały zdefiniowane w ust. 1 powyżej, mają znaczenie nadaneim w treści Regulaminu.

 

§ 3.

Wymagania techniczne i zabezpieczenia

1.   Korzystanie z Systemu wymaga łącznego spełnienia przez Użytkownika następujących wymagań:

1)   posiadanie połączenia z siecią Internet;

2)   posiadanie urządzeń umożliwiających korzystanie z sieci Internet;

3)   korzystanie z przeglądarki internetowej;

4)   posiadanie aktywnego konta w Systemie.

2.   Dostawca informuje, że w celu zapewnienia bezpieczeństwa świadczonych usług, stosuje następujące środki:

1)   certyfikaty SSL;

2)   szyfrowanie baz danych przy użyciu TDE(AES 256);

3)   regularne tworzenie kopii zapasowych wszystkich danych;

4)   wdrożenie i testowanie procedur przywracania danych w przypadku awarii;

5)   regularne przeprowadzanie testów bezpieczeństwa;

6)   przechowywanie danych w infrastrukturze posiadającej odpowiednie normy oraz certyfikaty bezpieczeństwa (ISO 27001, ISO22301, ISO 27018 oraz CSA STAR);

7)   stałe monitorowanie infrastruktury służącej do przechowywania danych.

3.   Dostawca informuje, a Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną za pomocą sieci Internet (w tym z usług dostępnych w ramach Systemu) wiąże się z ryzykiem, obejmującym w szczególności ryzyko przeniknięcia do urządzenia Użytkownika szkodliwego oprogramowania oraz ryzyko uzyskania dostępu do danych przechowywanych w urządzeniu Użytkownika przez osoby nieuprawnione. Z wymienionych względów, Dostawca zaleca Użytkownikowi stosowanie odpowiednich środków bezpieczeństwa, w tym programów antywirusowych, silnych, unikalnych haseł oraz procedury weryfikacji konta dodatkowo zabezpieczają dostęp do Systemu.

 

§ 4.

Ogólne zasady korzystania z Systemu

1.   Użytkownik nie jest stroną Umowy i może korzystać z Systemu wyłącznie na podstawie upoważnienia udzielonego przez Klienta.

2.   Użytkownik zobowiązany jest korzystać z Systemu zgodnie z jego przeznaczeniem oraz zgodnie z postanowieniami Regulaminu i przepisami prawa powszechnie obowiązującego.

3.   Udzielając Użytkownikowi upoważnienia do korzystania z Systemu, Klient zobowiązany jest równocześnie udostępnić Użytkownikowi treść Regulaminu oraz nałożyć na Użytkownika obowiązek jego przestrzegania.

4.   Klient ponosi wobec Usługodawcy odpowiedzialność za skutki nieprzestrzegania Regulaminu przez Użytkowników.

 


§ 5.

Obowiązki Użytkownika

1.   Użytkownik zobowiązany jest korzystać z Systemu wyłącznie za pomocą przypisanego do niego konta. Korzystanie z Systemu za pomocą konta innego Użytkownika jest zabronione.

2.   Użytkownik może korzystać z Systemu wyłącznie w celach służbowych, związanych ze stosunkiem pracy lub innym stosunkiem prawnym łączącym Użytkownika z Klientem.

3.   Użytkownik zobowiązany jest nie udostępniać osobom trzecim danych umożliwiających uzyskanie dostępu do konta.

4.   Użytkownik zobowiązany jest podawać w Systemie dane i informacje zgodne ze stanem rzeczywistym.

5.   Podejmowanie przez Użytkownika jakichkolwiek działań mających na celu zakłócenie funkcjonowania Systemu jest zabronione.

 

§ 6.

Treści nielegalne

1.   Wykorzystywanie Systemu w celu dostarczania, przechowywania lub przesyłania Treści nielegalnych jest zabronione.

2.   Każdy Użytkownik („Zgłaszający”)jest uprawniony do zgłoszenia Usługodawcy Treści nielegalnej dostrzeżonej w Systemie(„Zgłoszenie”). Niezależnie, Usługodawca jest uprawniony do podejmowania działań określonych w niniejszym paragrafie w stosunku do Treści nielegalnych, które wykrył samodzielnie.

3.   Zgłoszenie dokonywane jest za pomocą poczty elektronicznej, pod adres: pomoc@talentpoint.pl. Adres poczty elektronicznej wskazany w zadaniu poprzedzającym jest równocześnie adresem punktu kontaktowego wyznaczonego przez Usługodawcę na potrzeby bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich UE, Komisją Europejską, Radą ds. Usług Cyfrowych oraz Użytkownikami w sprawach objętych regulacją DSA. Komunikacja w ramach punktu kontaktowego odbywa się w języku polskim.

4.   Zgłoszenie powinno zawierać co najmniej następujące informacje:

1)   wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana treść stanowi Treść nielegalną;

2)   jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji Treści nielegalnej oraz (w stosownych przypadkach)dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Treści nielegalnej (stosownie do rodzaju Treści nielegalnej i funkcjonalności Systemu);

3)   imię i nazwisko lub nazwę oraz adres poczty elektronicznej Zgłaszającego, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art.3–7 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/93/UE z dnia 13 grudnia 2011r. w sprawie zwalczania niegodziwego traktowania w celach seksualnych i wykorzystywania seksualnego dzieci oraz pornografii dziecięcej, zastępująca decyzję ramową Rady 2004/68/WSiSW;

4)   oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie Zgłaszającego, że informacje i zarzuty zawarte w Zgłoszeniu są prawidłowe i kompletne.

5.    Usługodawca potwierdza otrzymanie Zgłoszenia za pomocą wiadomości wysłanej pocztą elektroniczną pod adres poczty elektronicznej Zgłaszającego.

6.   Jeżeli Zgłoszenie zawiera błędy lub nie zawiera elementów wskazanych w ust. 4 powyżej, Usługodawca wzywa Zgłaszającego do poprawienia lub uzupełnienia Zgłoszenia w terminie 14 (czternastu) dni. W przypadku braku poprawienia lub uzupełnienia Zgłoszenia w terminie wskazanym wzdaniu poprzedzającym, Usługodawca może pozostawić Zgłoszenie bez rozpatrzenia.

7.   Weryfikacja treści będącej przedmiotem Zgłoszenia następuje w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania Zgłoszenia w prawidłowej i kompletnej formie.

8.   Usługodawca jest uprawniony do zablokowania widoczności treści na czas rozpatrzenia Zgłoszenia, jeżeli zachodzi wysokie prawdopodobieństwo, że stanowi ona Treść nielegalną.

9.   Po rozpatrzeniu Zgłoszenia, Usługodawca:

1)   usuwa treść będącą przedmiotem Zgłoszenia – jeżeli stanowiła ona Treść nielegalną;

2)   odmawia usunięcia treści będącej przedmiotem Zgłoszenia – jeżeli nie stanowiła ona Treści nielegalnej. W takim przypadku, Usługodawca równocześnie przywraca widoczność treści, która została zablokowana na czas rozpatrzenia Zgłoszenia.

10.Decyzja podjęta na podstawie ust. 9 powyżej podlega uzasadnieniu, które obejmuje:

1)   wskazanie czy decyzja obejmuje usunięcie treści oraz (w stosownych przypadkach) zakres terytorialny decyzji i okres jej obowiązywania;

2)   fakty i okoliczności, na podstawie których podjęto decyzję, w tym w stosownych przypadkach informację czy decyzję podjęto na podstawie zgłoszenia dokonanego przez Zgłaszającego, czy na podstawie dobrowolnych czynności sprawdzających prowadzonych z inicjatywy Usługodawcy oraz (gdy jest absolutnie niezbędne) tożsamość Zgłaszającego;

3)   w stosownych przypadkach informacje na temat wykorzystania zautomatyzowanych środków podczas podejmowania decyzji, w tym informację czy decyzję podjęto w odniesieniu do treści wykrytych lub zidentyfikowanych z wykorzystaniem zautomatyzowanych narzędzi;

4)   jeżeli decyzja dotyczy treści będącej potencjalnie Treścią nielegalną – wskazanie podstawy prawnej lub podstawy umownej, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których na tej podstawie uznaje się daną treść za Treść nielegalną;

5)   jasne i przyjazne dla Zgłaszającego i Użytkownika, który stworzył zgłoszą treść, informacje na temat przysługujących im możliwości odwołania się od decyzji.

11.W przypadku:

1)   usunięcia zgłoszonej treści – Usługodawca niezwłocznie zawiadamia o tym Zgłaszającego oraz Użytkownika, który stworzył daną treść,

2)   odmowy usunięcia zgłoszonej treści -Usługodawca niezwłocznie zawiadamia o tym Zgłaszającego.

12.Zawiadomienia wskazane w ust. 11 powyżej zawierają uzasadnienie decyzji podjętej przez Usługodawcę.

13.Zgłaszającemu oraz Użytkownikowi, który stworzył usuniętą treść, przysługuje odwołanie od decyzji Usługodawcy („Odwołanie”).

14.Odwołanie składane jest za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w ust. 3 powyżej.

15.Odwołanie powinno zawierać co najmniej następujące elementy:

1)   imię i nazwisko lub nazwę odwołującego się;

2)   dane kontaktowe (adres poczty elektronicznej lub adres korespondencyjny);

3)   uzasadnienie.

16.Usługodawca potwierdza otrzymanie Odwołania za pomocą wiadomości wysłanej pocztą elektroniczną pod adres poczty elektronicznej odwołującego się.

17.Rozpatrzenie Odwołania następuje w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jego otrzymania.

18.Po rozparzeniu Odwołania, Usługodawca:

1)   uwzględnia Odwołanie i podejmuje w związku z tym stosowne działania (w szczególności przywraca wcześniej usuniętą treść albo usuwa treść będącą Treścią nielegalną) albo

2)   odmawia uwzględnienia odwołania.

19.O decyzji podjętej w wyniku rozpatrzenia Odwołania, Usługodawca zawiadamia odwołującego się za pomocą poczty elektronicznej.

20.Decyzja Usługodawcy podjęta w wyniku rozpatrzenia Odwołania jest ostateczna.

 

§ 7.

Odpowiedzialność

1.   Dostawca nie ponosi wobec Klienta oraz Użytkownika odpowiedzialności za:

1)   skutki korzystania z Systemu nie zgodnie z jego przeznaczeniem;

2)   skutki podania nieprawdziwych lub niepełnych danych;

3)   skutki uzyskania dostępu do konta Użytkownika przez osobę nieuprawnioną z przyczyn leżących po stronie Użytkownika.

2.   Odpowiedzialność Dostawcy wobec Klienta oraz Użytkownika z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązań wynikających z Regulaminu ograniczona jest wyłącznie do szkód rzeczywistych wyrządzonych Klientowi lub Użytkownikowi umyślnie lub na skutek rażącego niedbalstwa. Odpowiedzialność Dostawcy nie obejmuje szkód w postaci utraconych korzyści.

3.   Odpowiedzialność Dostawcy wobec Klienta w zakresie nieuregulowanym w ust. 1-2 powyżej określa Umowa.

 

§ 8.

Postępowanie w przypadku błędu

1.   W przypadku stwierdzenia błędu dotyczącego Systemu, Użytkownik powinien niezwłocznie zgłosić jego wystąpienie Dostawcy.

2.   Użytkownik może dokonać zgłoszenia błędu za pomocą poczty elektronicznej (na adres: pomoc@talentpoint.pl)lub za pomocą formularza dostępnego na stronie internetowej www.pomoc.talentpoint.pl.

3.   Zgłoszenie błędu powinno zawierać:

1)   adres poczty elektronicznej Użytkownika;

2)   dokładny opis błędu;

3)   opcjonalnie – załączniki ukazujące błąd(np. zrzuty ekranu).

4.   Dostawca prowadzi obsługę zgłoszeń w dni robocze (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) w godz. 9:00 – 17:00.

5.   Czas reakcji oraz czas naprawy błędu, a także zasady przyznania Klientowi ewentualnej rekompensaty z tytułu wystąpienia błędu określa Umowa.

 

§ 9.

Obowiązywanie i zmiana Regulaminu

1.   Aktualna wersja Regulaminu obowiązuje od określonej w nim daty wejścia w życie.

2.   Czas obowiązywania danej wersji Regulaminu jest nieokreślony, chyba że szczególne postanowienie Regulaminu stanowiinaczej.

3.   Dostawca jest uprawniony do zmiany Regulaminu w każdym czasie, w szczególności w przypadku:

1)   konieczności dostosowania Regulaminu do zmian wprowadzonych w Systemie;

2)   wprowadzenia nowych usług lub zakończenia świadczenia dotychczasowych usług;

3)   konieczności dostosowania Regulaminu do aktualnie obowiązujących przepisów prawa;

4)   konieczności usunięcia błędów, omyłek lub rozbieżności w treści Regulaminu;

5)   konieczności usunięcia wątpliwości interpretacyjnych co do postanowień Regulaminu;

6)   konieczności przeciwdziałania nadużywaniu postanowień Regulaminu.

4.   Dostawca jest zobowiązany do zawiadomienia Klienta o zmianie Regulaminu nie później niż na 14 (czternaście)dni przed wejściem zmian w życie. Zawiadomienie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym dokonywane jest poprzez:

1)   wysłanie Klientowi zmienionego Regulaminu za pomocą poczty elektronicznej oraz

2)   udostępnienie zmienionego Regulaminu na koncie Klienta w Systemie oraz

3)   udostępnienie zmienionego Regulaminu na stronie internetowej Dostawcy.

5.   Równocześnie z zawiadomieniem Klienta, Dostawca zawiadamia o zmianie Regulaminu również Użytkowników. Zawiadomienie, októrym mowa w zdaniu poprzedzającym dokonywane jest poprzez udostępnienie zmienionego Regulaminu na koncie Użytkownika w Systemie.

6.   W przypadku, gdy Klient nie zgadza się na zmianę Regulaminu, może on wypowiedzieć Umowę do czasu wejścia zmiany wżycie.

7.   W przypadku wypowiedzenia Umowy przez Klienta, w okresie wypowiedzenia Dostawca świadczy na jego rzecz usługi zgodnie z postanowieniami Regulaminu w brzmieniu sprzed wprowadzenia zmian.

8.   Brak wypowiedzenia Umowy do czasu wejścia zmiany Regulaminu w życie jest równoznaczny z zaakceptowaniem zmienionego Regulaminu przez Klienta.

9.   Sposób wypowiedzenia Umowy oraz okres jej wypowiedzenia określa Umowa.

 

§ 10.

Postanowienia końcowe

1.   W zakresie nieuregulowanym w Regulaminie stosuje się postanowienia Umowy oraz stosowne przepisy prawa powszechnie obowiązującego.

2.   W przypadku powstania niedających się usunąć rozbieżności pomiędzy postanowieniami Regulaminu a postanowieniami Umowy, stosuje się postanowienia Umowy.

3.   Aktualna wersja Regulaminu, data jego wydania oraz data wejścia w życie są wskazane na wstępie Regulaminu.